Om min helg

Hej!
Nu ska jag berätta om min helg.
20 över 4 på fredagen så åkte vi till Umeå, åt på max i skellefteå också kom vid halv 8 till umeå, när jag kom fram så gjorde jag itne så mycket hoppade studsmatta åt godis chips spelade sims och sånt.
Sen på lördagen så vaknade vi halv 10 och då skulle vi på ko utt slää, det började klockan 12 fast vi for 20 i 11 när vi kom dit så var det så äcklig lukt, det fannsa loppis ponu ridning tipsrunda, på den bondens gård så gjorde man hemma gjord glass, den glassen var super god. Sen klockan 12 så började ko ut släpet, först släppte dom ut kossorna som var vilda och sprang runt, sen kalvarna och den var en vit kalv som var helt otrolig galen, det var så att det fanns trådar så inte kossorna och kalvarna skulle kunna komma över till publiken och vattnen som låg neråt mot älven. Klaven sprang då in i dom där trådarna, det ska igentligen vara ström på dom där trådarna så inte kossorna kan smita fast dom slog aldrig på det eftfersom det fanns mycket barn runt om kring det.
Kalven sprang ner i vattnet och for i vägen med vattnet, det var dock strömt där och alla trode det var sköt för kalven att den skulle drunkna, alla sprang över bron där kalven hade nästan gått i land, den klarade sig och allt blev bra igen. Vi åkte hem sen vid 3 tror jag, när vi kom hem så hoppade vi studsmatta hade vattenkrig åt massa gott det var super super varmt ute, jag brände mig på axlarna och det sviner som bara den nu.
På söndagen så gjorde vi typ samma hoppade studsmatta hade vattenkrig kan man säga åt massa gott och hade bara allmänt kul. Det var 26 grader varmt i skuggan och 37 grader varmt i solen på söndagen.
Vi for fem kom hem vid 9 i luleå.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback